Piaţa de artă

Published on mai 19th, 2015 | by Marius

0

Aproape totul sau nimic despre Art Safari 2015

Fiind singurul târg de artă din România, Art Safari era bun și de ar fi fost prost. În mai 2015 s-a petrecut cea de a doua ediție, ceea ce ne permite măcar niște comparații cu el însuși. De fapt, cu prima sa ediție. Acum știm măcar că este un târg, anul trecut nu era prea clar, eram încă răvășiți de alăturarea muzeelor cu galeriile de artă. Muzeele participă și la târgurile internaționale dar mai la nivel de broșuri, afișe și albume. Ideea Art Safari de a organiza o secțiune foarte serioasă de muzee face mult bine la educația plastică a unui public dispus inclusiv să stea la cozi uriașe pentru a intra într-un muzeu. Desigur, este vorba de Noaptea muzeelor, o inițiativă deosebită, indiferent de detaliile ce pot fi scoase în față. Orice metodă de a pune oamenii în fața unei lucrări de artă este o operă educativă, pe care cei plătiți să o facă, nu o fac. În acest an a avut loc și un protest împotriva distrugerii muzeelor de artă, prin tot felul de metode.

Galeriile care și-au permis să vină la Art Safari 2015 s-au străduit să dea cât mai bine, să valorifice cât mai bine acest mecanism al pieței de artă. Fiecare a venit cu ce avea mai bun și am auzit vorbe satisfăcute, s-au realizat vânzări, s-au făcut contacte, s-au tras poze. S-a jucat pe cartea desantului clujean, o formulă ce fascinează actualitatea și prin care se apelează la artiști și galerii de la Cluj, întorși din drumul lor spre Vest, răgaz de un Art Safari. Subțire rău de tot nivelul 3, care se vroia energetic, dar am savurat deplin restul expunerilor, cu multe lucrări de plecat sub braț sau în camion.

A fost cald? Nu-i nimic, anul trecut, la cort, era și mai cald și nici nu puteai deschide vreun geam, ca la Ciclop. Locul nu este rău dar nu a fost timp de o amenajare mai accentuată. Și nici nu prea aveai unde să o faci, înălțimea interiorului fiind prea mică, suficient de mică pentru a afecta receptarea – adică privirea – lucrărilor expuse. S-a simțit un suflu nou în organizare, mai ales prin izul de haos satisfăcut, discret dar ferm. Catalogul târgului a apărut târziu și era scump din toate punctele de vedere, și la bani și la vedere. Față de cel de anul trecut, era o doar o paloare, cu ceva informații printre munții de reclame.

7

Lecții de artă și viață, la Școala de la Baia Mare

60

5 6

Muzeul de artă Târgu Mureș

2

Petre Iorgulescu Yor – Tătăroaică

Un tezaur necunoscut – Muzeul de artă vizuală din Galați

54

8.Mattis Teutsch.Compozitie. Galati

Hans Mattis-Teutsch – Compoziție

30

        Victor Brauner – Portretul poetului Ilarie Voronca

32

Maxy – Compoziție

34

 Tonitza – Portret de băiat

  53

Muzeul de artă din Arad

36 37

Catul Bogdan – După-amiază de vară         Samuel Mutzner – Nud în pădure

Muzeul de artă din Craiova

56

Eustațiu Stoenescu, portretistul cu studii la Paris și odihnă veșnică la New York

57

La Craiova, Ion Țuculescu este la el acasă

Galeria 9, acum cu Maniu și Mazilu

71

  3  5

7

 Revedere la Art Safari, Mircea Novac

10

Criticul Cătălin Davidescu, la umbra sculpturii lui Mircea Roman

12 13

14

Sub privirea pictorului Ștefan Pelmuș …

15

Regretatul pictor Andrei Chintilă și nobila misiune a fratelui său, Matei

16 17

Claudiu Presecan sau pictorul urmelor pe apă

18 19 20 21

Argo sau Andreea și Adrian Buga

38 39

Un mare pictor, Corneliu Vasilescu

40

Onisifor Colta, din Vestul apropiat, din nou la Art Safari

42 43

Iarna luminată de zâmbetul lui Bela Zoltan

46  45

   47

European Art Gallery, cu juniori și jucăriile lui Topan

50 51

O propunere- Atelier Corneliu Baba

62

Lavacow, singura licitație online de artă din România

41

Hai acasă!

Tags: , , , , ,


About the Author



Back to Top ↑