Event

Published on March 21st, 2018 | by Marius

0

Culoare, imagine, sunet și cuvânt. Vibrații de culoare, la Mogoșoaia

 

Culoare, imagine, sunet și cuvânt. Vibrații de culoare

Ediția a II-a

20-30 March 2018

 

Alexandra Teacă

Ana Rus

Luminita Gliga

Andreea Gherghel

Ioana Gîtlan

 

Vernisajul a avut loc vineri, 23 March 2018.

Curator: is. Marius Tita

Coordonator proiect: Laura Gîtlan, Centrul CONTEMP-ART

Dana GLIGA,,hr,We are witnessing a journey of time,,ro,host of the eighteenth century,,ro,where they took the steps of a chosen social class,,ro,Brancoveanu,,ro,Bibescu,,ro,We cross the controversial history,,ro,on which this gemstone overcame it with pride and return to three centuries away,,ro,when space receives evidence of contemporary art,,ro,The Color Vibration Exhibition,,ro,Part of the Color Project,,ro,Imagine,,en,Sound and Word "feature visual artists of various generations and various stylistic expressions,,ro,Andreea Gherghel and Ioana Gâtlan,,ro,The works,,ro,is individualized by modeling,,ro,first,,it,of the artistic discourse,,ro,in the spirit of symbolism,,ro

Asistăm la un cadru al călătoriei în timp, gazda aparținând secolului al XVIII-lea, pe unde și-au purtat pașii apartinatori ai unei clase sociale alese, as: Brâncoveanu, Cantacuzino, Bibescu. Traversăm controversata istorie, pe care această nestemată arhitecturală a depașit-o cu mândrie și revenim la trei secole distanta, in 2018, când spațiul primește dovezi de artă contemporană.

Expozitia ”Vibrații de culoare”, parte a proiectului ”Culoare, Imagine, Sunet și Cuvânt” prezintă artiști vizuali de diferite generații și diverse exprimări stilistice: Alexandra Teacă, Luminita Gliga, Ana Rus, Andreea Gherghel și Ioana Gâtlan.

Lucrarile Alexandrei Teacă se individualizează prin modelarea a priori a discursului artistic, în spiritul simbolismului. There are real chromatic effusions,,ro,characterized by dynamic paradigms,,ro,in various forms,,ro,Looking closely at every painting work,,ro,you have the impression that an integration of self follows in a legend from which the state of the artist is distinguished in this avalanche of ideas and the attempt to assign an epistemological character,,ro,The dynamics merged with visible "lyrics" of the clear-obscure identified with the works of the artist,,ro,creates a scene of expression,,ro,chromatic verbalization and shape,,ro,in which the paintings of the painting - the line,,ro,the message,,ro,are judged with joy,,ro,The discipline of composition and the ability to express it is noted,,ro, caracterizate de paradigme ale dinamicului, în diverse forme. Privind atent fiecare lucrare de pictură, ai impresia că urmează o integrare a sinelui într-o legendă din care se deslușește starea artistului în această avalanșa a ideilor și a incercării de atribuire a unui caracter epistemologic.

Dinamismul contopit cu vizibile ”versuri” ale clar-obscur-ului identificate cu lucrările artistei Luminita Gliga, creează o scenă a expresiei, a verbalizării cromatice și a formei, în care apanajele picturii – linia, color, mesajul – sunt gradate cu chibzuință. Este remarcată disciplina compoziției și capacitatea de exprimare.

Artist Luminita Gliga's skill is conferred by the speed with which the abstract form derives from a stamped figurative,,ro,detached from "cities",,ro,stylish,,ro,vetuste,,la,Because the pictorial "vowels" of Luminita Gliga are arbitrary in front of the subject,,ro,basis,,ro,the first being his intellect and his monologue to the subjective reality,,ro,Concluding the Luminita Gliga speech,,ro,we deduce a meta-communication in which the reverberation of talent is represented by kaleidoscopic images,,ro,derivate your has,,no,Three-dimensional,,es,is present in this exhibition with,,ro,from which the artistic exercise unfolds,,ro,finalized in a maturity of artistic expression,,ro,in the spirit of the school in Cluj,,ro, desprins din ”citadine”, stilizat – vetuste. Caci ”vocabulele” picturale ale Luminiței Gliga sunt arbitrare în fața subiectului, temei, primordial fiind intelectul și monologul acestuia față de realitatea subiectivă.

Concluzionând discursul Luminitei Gliga, deducem o meta-comunicare în care reverberația talentului este reprezentată de imagini caleidoscopice, derivate din har.

Tridimensional – Ana Rus este prezentă în aceasta expoziție cu 14 construction, din care survine exercițiul artistic neîntrerupt, definitivat într-o maturitate a expresiei artistice, în spiritul scolii clujene.

The artist carefully shapes the form that meets the subject,,ro,The characteristics of Impressionism are understood by figurative tones,,ro,and modernism competes in expression with symbolism,,ro,All these sculptural expressions,,ro,which we look at today,,ro,are micro-exegeses of the present,,ro,related to archaic topics,,ro,it surprises us in a pleasant way,,ro,with a revival characteristic of the 20th Century avant-garde arts,,ro,in which surrealism on the subject centers Dadaist and symbolic notes,,ro,The material,,ro,of the artist's creations,,ro,becomes a tributary of an interpretative spectrum,,ro,flexible,,ro,overflowing,,ro,not at all cantonated,,ro,Of note is the special talent of the drawing,,ro,which appears in the composition of human characters,,ro,as well as their perspective and their link to proportionality,,ro. Caracteristicile impresionismului se înțeleg prin tentele figurative, iar modernismul concurează prin expresie cu simbolismul.

Toate aceste exprimări sculpturale, pe care le privim astăzi, sunt micro-exegeze ale prezentului, raportate la subiecte arhaice.

Andreea Gherghel ne surprinde într-un mod plăcut, cu un reviriment caracteristic artelor avangardiste de secol XX, în care suprarealismul acordat temei centrează note dadaiste și simboliste. Materialul, din creațiile artistei, devine tributar unui spectru interpretativ, flexibil, debordant, nicidecum cantonat.

De remarcat este talentul deosebit al desenului, care reiese în compozitia personajelor umane, precum și perspectiva și racordarea acestora la proportionalitate. The framework of works by artist Andreea Gherghel being of Cronos's stories,,ro,in which the human character is traveling through its own reality,,ro,We have this exhibition,,ro,the privilege of presenting another form of art,,ro,Ioana Gatlan joins the symbolic notes of other artistic genres,,ro,His work focuses on contemporary themes,,ro,in which it looks at the forms of the city,,ro,proving to be a fine character of the human being and of the beings in general,,ro,The predominance of subjects in the art of photography,,ro,Ioana Gatlan,,ro,is underlined by a documentary that intersects,,ro,again,,ro,with symbolism,,ro,Generic,,en,we have a quint-valence,,ro, în care personajul uman este calator prin propria realitate.

Avem în această expozitie, privilegiul de a prezenta o altă formă a artei, photography. Ioana Gatlan se alătură notelor simboliste ale celorlalte genuri artistice. Lucrările sale se focusează pe subiecte de factură contemporană, în care aspectează formele citadinului, dovedindu-se a fi un fin caracteriolog al ființei umane și vietăților în general.

Predominanța subiectelor din arta fotografiei Ioanei Gatlan este subliniată de un documentarism care se intersectează, iarăși, cu simbolismul.

Generic, avem o cvint-valență. Symbolism is succeeded by the insuperable forms of surrealism and the rigor and categoricalness of abstract expressionism,,ro,or impressionism,,ro,modernism,,en,But,,ro,of all this,,ro,the color and the broken line marking the "objective - subjective",,ro,These exercise exercises,,ro,dialectice,,en,syllogisms of the history of contemporary art and marks the chapter of theoretical testimonies,,ro,What is defining in this context is the ontological sense of art,,ro,Color Vibrations,,ro,Which was demonstrated,,la,Painting by Luminiţa Gliga,,ro,Sculpture by Ana Rus,,ro,Painting by Alexandra Teaca,,ro,Graphics by Andreea Gherghel,,ro,Painter Ion Gâtlan and the creations of his daughters,,ro,graphics by Andreea Gherghel and photo by Ioana Gâtlan,,ro, sau de impresionism, modernism. Însă, dintre toate acestea, culoarea și linia răzbat marcând disjuncția ”obiectiv – subiectiv”.

Aceste exerciții de imagine, dialectice, are, fact, silogisme ale istoriei artei contemporane și marchează capitolul unor mărturii teoretizabile. Ceea ce este definitoriu în acest context reprezintă sensul ontologic al artei.

Vibratii de Culoare, – Quot erat demonstrandum!

Marius Tita

Dana Gliga

Ana Rus

Alexandra Teacă, Luminita Gliga, Andreea Gherghel

Andreea Gherghel, Ioana Gâtlan

Alexandra Teacă

Laura Gîtlan

Pictură de Luminița Gliga

Sculptură de Ana Rus

Pictură de Alexandra Teacă

Grafică de Andreea Gherghel

Pictorul Ion Gâtlan și creațiile fiicelor sale, grafică de Andreea Gherghel și fotografie de Ioana Gâtlan

 

Alexandra Teacă, painting

Ana Rus, sculpture

Luminita Gliga, painting

Andreea Gherghel, graphics

Ioana Gîtlan, Photos

Marius Tita, curator

Tags: , , , , , ,


About the Author



Back to Top ↑